I. Akty prawne

 

1. ustawa Karta Nauczyciela

2. Prawo oświatowe

3. Ustawa o systemie oświaty

4. Kierunki polityki oświatowej

 

W roku szkolnym 2024/25 Minister Edukacji i Nauki ustalił następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:

 

1. Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna. 

3.Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

4.Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

5.Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

6.Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

 

 

II. Dokumenty przedszkola

 

1. Koncepcja pracy przedszkola 2024-2029.

 

2. Plan nadzoru pedagogicznego

 

3. Roczny plan pracy przedszkola 2024/25

 

4. Kalendarz imprez

 

 

 

III. REGULAMINY OBOWIĄZUJĄCE W PRZEDSZKOLU

  1. REGULAMIN ORGANIZACYJNY

  2. REGULAMIN PRACY

  3. REGULAMIN PRZEDSZKOLA

  4. REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ

  5. REGULAMIN RADY RODZICÓW

  6. REGULAMIN DOFINANSOWANIA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

  7. REGULAMIN POMOCY ZDROWOTNEJ

  8. REGULAMIN ORGANIZACJI WYCIECZEK

  9. REGULAMIN ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

  10. REGULAMIN WYNAGRADZANIA

  11. REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCEJ DOKUMENTACJI

  12. REGULAMIN FUNDUSZU SOCJALNEGO

  13. REGULAMIN UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

  14. POMOC PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA PREZENTACJA

  15. REGULAMIN PRACY ZDALNEJ

 

IV.PROCEDURY OBOWIĄZUJĄCE W PRZEDSZKOLU:

  1. PROCEDURA ZWALCZANIA WSZAWICY

  2. PROCEDURA -DZIECKO PRZEWLEKLE CHORE W PRZEDSZKOLU

  3. PROCEDURA DOSTOSOWANIA MEBLI PRZEDSZKOLNYCH DO WYSOKOŚCI DZIECI

  4. PROCEDURA "NIEBIESKA KARTA"

  5. PROCEDURA OBSERWACJI ZAJĘĆ

  6. PROCEDURA PODEJRZENIA ZATRUCIA

  7. PROCEDURA PUBLIKOWANIA INFORMACJI W INTERNECIE

  8. PROCEDURA POSTĘPOWANIA NAUCZYCIELA Z DZIECKIEM SPRAWIAJACYM TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZE

  9. PROCEDURA KONTAKTÓW Z RODZICAMI

  10. PROCEDURA UŻYTKOWANIA I ZABEZPIECZANIA SPRZĘTU, MEBLI

  11. PROCEDURA PRZY WYPADKU

  12. PROCEDURA –PLAC ZABAW

  13. PROCEDURA DOPUSZCZENIA DO REALIZACJI PROGRAMU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

  14. PROCEDURA PRZEPROWADZANIA KONTROLI DOKUMENTACJI

 

V. Dokumenty do pobrania:

 

VI. PRZEDSZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW W ROKU SZK. 2023/24

 

1.Podstawa programowa wychowania przedszkolnego 2017(proszę kliknąć)

 

2. Program uzupełniający" Kocham przedszkole" WSiP (proszę kliknąć)

 

3. Program nauki języka angielskiego w przedszkolu.

 

4. Program nauki religii w przedszkolu "Kochamy dobrego Boga" (proszę kliknąć)

 

5. Programy edukacyjne:

 

Dzieci 5 i 6 letnie:

Mamo, tato- Marlena Boruń

Czyste powietrze- Katarzyna Gryka, Anna Schauer

Skąd się biorą produkty ekologiczne-Alicja Weistock, Natalia Jackowska

 

program ,,Mamo, Tato-co Wy na to''

Nowy program edukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców i opiekunów powstał z inicjatywy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu. Głównym celem programu jest zwrócenie uwagi rodziców dzieci 5-6 letnich na specyfikę ich rozwoju, istotę zmian fizycznych i psychicznych, których doświadczają, ze szczególnym naciskiem na ich potrzeby, słabości i kryzysy.

Cele szczegółowe programu to:

  • podniesienie poziomu wiedzy rodziców i opiekunów na temat wybranych elementów rozwoju emocjonalnego, psychicznego i społecznego dzieci 5-6 letnich.

  • uwrażliwienie rodziców na ich kluczową rolę w rozwoju własnego dziecka.

  • ukształtowanie prawidłowych nawyków i umiejętności prozdrowotnych wśród dzieci 5-6 letnich, ich rodziców i opiekunów.

  • uświadomienie rodzicom i opiekunom ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków prozdrowotnych u dzieci.

  • przekonanie rodziców i opiekunów o słuszności podejmowanych działań profilaktycznych w domu i w środowisku przedszkolnym, które służą poprawie i umacnianiu właściwych zachowań sprzyjających zdrowiu fizycznemu, psychicznemu i społecznemu.

  • zachęcenie do wspólnego spędzenia czasu rodziców/opiekunów z dziećmi w trakcie rozwiązywania zadań.

 

 

program "Czyste powietrze wokół nas” - program przedszkolnej edukacji antytytoniowej(proszę kliknąć)

Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – 5 i 6 letnie, rodzice, opiekunowie i nauczyciele.

Założenia programu:

Ochrona dzieci przed szkodliwym wpływem dymu tytoniowego.

  1. Program ten jest adresowany do dzieci przedszkolnych, z udziałem rodziców i opiekunów.

  2. Stanowi on pierwsze ogniwo w cyklu programów antytytoniowych.

  3. Program ma charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach, gdy są skazane na bezpośredni kontakt z palącymi.

  4. Program może być rozszerzony na środowisko lokalne

Cele główne programu:

  1. Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy.

  2. Zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń.

Cele szczegółowe programu:

  1. Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych źródeł dymów.

  2. Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych dymów „wydobycie” dymu papierosowego.

  3. Zwiększenie wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego.

  4. Zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów

  5. Zwiększenia wrażliwości dzieci na miejsca, w których mogą być narażane na dym.

 

program "Skąd się biorą produkty ekologiczne"

 

Celem  programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat. Główne założenie programu to zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne, kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych, propagowanie zdrowego stylu życia, zwiększanie wiedzy
i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych.  Grupa odbiorców to dzieci uczęszczające do przedszkoli w wieku 5-6 lat, nauczyciele przedszkolni,  rodzice i opiekunowie dzieci.

Materiały w wersji elektronicznej znajdują się pod linkiem: https://www.gov.pl/web/gis/skad-sie-biora-produkty-ekologiczne--nowy-ogolnopolski-program-edukacyjny-dla-przedszkoli

Dodatkowo jest możliwość obejrzenia filmu animowanego i lekcji pokazowej na kanale Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=4VhGmy1zR1w

https://www.youtube.com/watch?v=je3E0z1oke0

 

VII. RÓŻNE

 

 

Dostosowanie mebli przedszkolnych do wzrostu dziecka- tabela

Stanowisko pracy ucznia i przedszkolaka

 

 

 

   dla    NAUCZYCIELI

Publiczne Przedszkole nr 4

w Złotowie

ul. Królowej Jadwigi 54

77-400 Złotów

Strona www stworzona przez Foto-N